Kráčajte s dobou: Aké sú trendy v grafickom dizajne v roku 2022?
.
07.09.2022      Čas čítania: 4 min.

Kráčajte s dobou: Aké sú trendy v grafickom dizajne v roku 2022?


Optimizmus je aj v dizajne potrebný ako soľ.

Grafický dizajn, či už ten online alebo offline, sa neustále vyvíja. Zámerom je priblížiť sa k zákazníkovi alebo cieľovej skupine, ktorú chce značka osloviť.

Možno sa pýtate, prečo je vlastne dôležité riešiť, aké trendy sa aktuálne nachádzajú v grafickom dizajne, a do akej miery sa to ako podnikateľa dotýka aj vás.

Prečo je grafický dizajn dôležitý?

Grafický dizajn zohráva obrovskú úlohu v úspechu každého podnikania. Nielenže dokáže urobiť značku príťažlivou, ale podieľa sa takisto na  vytváraní jedinečnej identity, s ktorou sa zákazníci môžu stotožniť. Dobre navrhnuté materiály značky pomáhajú publiku pochopiť ciele a víziu značky. To všetko zase pomáha značke dosiahnuť svoj plný potenciál a zvýšiť tak interakcie aj samotné konverzie.

A tak, ako v takmer každom tvorivom odvetví, aj v tvorbe online bannerov či tlačovín, sú postupy a metódy, ktoré určujú smerovanie grafiky pre najbližšie obdobie.

 

Prečítajte si, aké trendy hlása dizajn v roku 2022.

monitor s otvoreným grafickým programom

Jednoduchosť a minimalizmus v logu i v celkovom dizajne

V posledných rokoch veľké značky pochopili, že jednoduchšie rovná sa zapamätateľnejšie. A tak okolo seba môžeme pozorovať rebrand zvučných názvov spoločností, ktoré prekresľujú svoje logá pomocou čistých línií. Flat design – plochý dizajn, sa stáva kľúčom k tomu, ako lepšie komunikovať so zákazníkmi naprieč celým vekovým spektrom, a zároveň logo či celý dizajn manuál jednotne zasadiť do svojej firemnej identity v online i offline komunikácii.

Farby hrajú v dizajnových trendoch pre rok 2022 veľkú rolu

A nie hocijaké. V roku 2022 vládnu netradičné kombinácie a odtiene. Ak dosiaľ platilo, že sa pri výbere farieb dizajnéri pokúšali o príjemné prechody alebo nerušivé kombinácie, tento rok prináša malú revolúciu. Práve v spojitosti s jednoduchými líniami sa o slovo hlásia na prvý pohľad možno nezlúčiteľné odtiene. Aj v tomto prípade však platí, že o to zapamätateľnejšie. Napokon, nezabúdajme na farbu roka 2022 – Very Peri, ktorú svojou výnimočnosťou skvele dopĺňa moderná “ekozelená”. Po tejto farbe siahajú najmä spoločnosti, ktoré sa snažia reflektovať na potreby environmentálneho myslenia a ochrany životného prostredia.

Nostalgia a výrazné 90-te roky ovládli printy aj online

Pre niekoho možno vtipný dizajn, pre iného srdcovka. Deväťdesiate roky dokázali pomocou grafiky a farieb zdôrazniť všetok ten chaos, ktorý naokolo zavládol. Jednoduché návrhy, nenáročná grafika, pixely a ostré gradienty bez ostychu zdobili reklamne bannery nadnárodných spoločností. A dnes sú späť. Ak sa vám podarilo zorientovať sa v tom chaose nesúrodých farieb, poľahky sa s týmto trendom stotožníte aj tentokrát. Pre mladšiu generáciu je to možno taký menší retro úlet, no stále platí, že jednoduchí smajlíci, zrnitá štruktúra a jasne ohraničené farebné bloky dokážu upútať pozornosť.

Geometrické tvary v dizajne dokážu vystihnúť podstatu myšlienky

A teraz do toho chaosu vnesieme kúsok poriadku. Napokon, sú to práve rôzne geometrické tvary a vzorce, ktoré nachádzame všade okolo seba. Pomocou nich ľahko zadefinujeme a ukotvíme hlavnú myšlienku, ktorá by mala upútať pozornosť čitateľa alebo zákazníka. Kombináciou vektorových prvkov vzniká mierne futuristický dojem, ktorý ale nie je na škodu. V súvislosti so spomínaným plochým dizajnom ponúka možnosť, ako priamo a bez okolkov vyzdvihnúť to najpodstatnejšie, čo má grafika za úlohu zdeliť. Alebo jednoducho vyplniť prázdny priestor a vytvoriť potrebnú emóciu.

Dizajn tlačovín s geometrickými tvarmi

Populárne memes ovládli grafický svet

Memes sa stali etablovaným univerzálnym vizuálnym jazykom. Zdieľajú správu bez toho, aby museli špecifikovať kontext, pretože obrázky, na ktorých sú postavené, sú často dobre známe. Firmy ich využívajú na pridanie ľahkomyseľnosti do svojej online prítomnosti a na jednoduchú komunikáciu so svojimi zákazníkmi.

Interaktívny dizajn a využívanie 3D prvkov

Vytváranie interaktívnych návrhov naprieč používateľskými rozhraniami a grafikou si získava na popularite. Je to preto, že spotrebitelia hľadajú nové a lepšie skúsenosti zákazníkov. Interaktívny dizajn prináša pocit hmatateľnosti, vďaka čomu vyzerá a pôsobí skutočne. Ďalší boom priniesli aj 3D prvky. Využitie 3D dizajnu v marketingu je obrovský prelom, ktorý v roku 2022 neustále rastie. Zvyčajne zahŕňa kombináciu plochých obrázkov s 3D vzormi. Výsledkom je esteticky príjemný obraz, ktorý dokáže zaujať divákov.

Koniec pandémie je stále nejasný, ľudia však potrebujú nádej. V tejto dobe mnohí z nás po náročnom období uvítajú optimistické vizuály. 

Vo svojom vizuálnom obsahu môžete použiť svetlé vzory, veselé farby a dokonca aj rozkošné emotikony.

Máte v tom chaos? Aj ten je trendom v dizajne pre rok 2022

Zorientovať sa v grafických trendoch pre nasledujúce obdobie môže spôsobiť mierny zmätok. Pokojne ho však pri tvorbe najnovšieho bannera, billboardu alebo akejkoľvek online grafiky využite ako súčasť tvorivého procesu.

Jedným z dizajnových trendov je totiž aj takzvaný antidizajn. Znamená to, že môžete zabudnúť na akékoľvek pravidlá či zaužívané normy. Všemocný zlatý rez, kombinácie vhodných farieb či zákonitosti proporcií jednoducho strácajú na význame. Prvé husle hrá výrazná a ostrá grafika. Nepravidelná. Ukričaná. A možno i rušivá.

Plánujete aj vy so značkou v nastávajúcom období rebrand, zostavujete novú firemnú identitu alebo jednoducho radi sledujete trendy v dizajne? V tom prípade vám tieto novinky pretrvávajúce v roku 2022 prídu vhod. Každá spoločnosť, ktorá chce napredovať a komunikovať smerom k zákazníkom pútavo, ich môže využiť pri tvorbe nielen online, ale i offline tlačovín a propagačných materiálov. V Printstudiu vám radi s ich návrhom i realizáciou na profesionálnej úrovni pomôžeme.

Zobraziť ponuku tlač




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.