5 tipov, ako si vybrať správny papier na vizitky | Blog
.
20.03.2020      Čas čítania: 4 min.

5 tipov, ako si vybrať správny papier na vizitky


Aj napriek digitálnej dobe, patrí vizitka k základnej výbave každého, kto komunikuje s obchodnými partnermi alebo klientmi. Ako nositeľka dôležitých kontaktných informácií by mala spĺňať normatívnu veľkosť (najčastejšie 90 mm x 50 mm) a v prípade, ak pracujete pre väčšiu spoločnosť, celkom určite aj dizajn zadefinovaný v corporate identity.

 

Náhľad na farebnú vitizku z pevného materiálu, ktorú niekto drží v ruke

 

O tom, prečo dizajn a tlač vizitiek netreba podceňovať, sme písali nedávno v našom článku. Tentokrát sa spolu pozrieme na to, aký papier na vizitky vybrať, aby v konečnom výsledku spĺňali vaše predstavy a nároky na používanie.

 

Papier na vizitky nie je len biely a lesklý. Spoznajte všetky možnosti

Kedysi platilo, že bol výber vizitkového papiera záležitosťou rýchlej voľby. Želáte si matný alebo lesklý? Mierny pokrok nastal, keď sa kde-tam mihla aj vizitka na farebnom papieri. Ako je to dnes? Z akých papierov na vizitky si môžete vybrať?

 

Klasický papier na vizitky – biely a hladký

Aj v tomto prípade platí, že klasika neumiera. Biely vizitkový papier bez povrchovej úpravy je záležitosť, ktorou nikdy nič nepokazíte. Vizitky si môžete dať vyhotoviť v rôznej gramáži (hrúbka papiera), prípadne má papier aj rôzne stupne belosti. V dobre vybavenom copycentre vám dajú na výber lesklú alebo matnú verziu. Tento typ papiera je ideálny pre celoplošne potlačené vizitky (s plnou grafikou) alebo pre obojstranné vizitky.

 

Štrukturovaný vizitkový papier

Jemná štruktúra papiera v podobe vlnoviek, jemného zrnitého povrchu, plátna či pásikov je len základnou ponukou štruktúrovaných vizitkových papierov. Opäť máte k dispozícii varianty s rôznou gramážou a odtieňov od bielej až po jemné béžové farby. Na tomto type papiera najlepšie vyniknú vizitky s menej nápadnou grafikou, prípadne vizitky, na ktorých je len logo a text. V prípade, ak sa rozhodnete pre obojstranné vizitky, dajte si záležať na tom, aby mal aj papier povrchovú úpravu z oboch strán.

 

Papier vhodný na potlač bielou farbou alebo gravírovanie

Potlač bielou farbou znamenala vo vývoji vizitiek malú revolúciu. Samozrejme, nie každý papier je pre takúto tlač vhodný. Ideálnym adeptom na efektnú bielu potlač sú farebné papiere v základných odtieňoch s rôznou gramážou. Potešíme i ochranárov životného prostredia, tieto papiere sú totiž z tridsiatich percent recyklované. V prípade papiera vhodného na gravírovanie laserom možno nemáte na výber takú paletu farieb, avšak výsledný efekt v podobe vyrezaného loga či textu je skutočne originálny.

 

Štós elegantného čierneho hrubého papiera na firemné vizitky

 

Fólia alebo pauzovací papier

Tento druh vizitiek taktiež patrí k tým, ktoré vo vizitkári vášho obchodného partnera alebo klienta celkom určite vyniknú. Finálna úprava matnej priesvitnej fólie v podobe laminovania s efektom textilnej štruktúry je jedinečným spôsobom, ako vyzdvihnúť informácie na vizitke elegantne a zároveň pútavo. V prípade výberu fólie alebo pauzáku však nie je možné potlačiť vizitky obojstranne.

 

Overené tipy, vďaka ktorým pri výbere vizitkového papiera neurobíte krok vedľa

Pri tlači vizitiek máte niekoľko možností. Prvou je, že si návrh vizitiek urobíte sami, prípadne ho zveríte nejakému grafikovi a vo finálnej podobe na tlač ho prinesiete do najbližšieho copycentra. Tam si zvolíte správny papier a vizitky si necháte podľa požiadaviek sfinalizovať (narezanie, laminovanie a pod).

Druhou možnosťou je, že si vyberiete grafický návrh z katalógu hotových vzorov a doplníte ho o vlastné informácie. Aby bola výroba vašich vizitiek rýchla a pohodlná, môžete zadať objednávku aj online z pohodlia domova. Stačí si vybrať ten správny papier a vyvarovať sa pri tom týmto chybám:

Náš TIP: V Printstudiu vám ponúkame finálny produkt – Krabička vizitiek, vďaka ktorému získate 50 vizitiek podľa vášho výberu. Spolu s ním obdržíte aj unikátne identifikačné číslo, pod ktorým budeme vaše vizitky evidovať. Pri ďalšej objednávke nemusíte pátrať po uloženom návrhu alebo premýšľať nad tým, aký vizitkový papier ste použili. Postačí, ak nám nadiktujete číslo vizitiek, a vašu objednávku spracujeme bez ďalších zbytočných otázok a zdĺhavého procesu.

 

Tip číslo jeden: Grafika a papier by mali spolu ladiť

Plnofarebný grafický návrh vizitky, prípadne vizitky s podkladom, ktorému dominujú farebné prechody a tieňovanie, budete zbytočne tlačiť na farebný vizitkový papier. Ten, naopak, opticky vyzdvihne vizitku s jednofarebným logom alebo len textom.

 

Tip číslo dva: Nie každý papier je vhodný pre všetky druhy potlače

Ak sa vám páči nejaký druh papiera, overte si najskôr, či je vhodný na spôsob potlače, aký pre vyhotovenie vizitiek potrebujete. Niektoré druhy vizitkových papierov totiž nie sú vhodné pre obojstrannú potlač (štruktúra je len z jednej strany). S obojstrannou vizitkou nepochodíte ani v prípade fólie alebo pauzovacieho papiera. Špecialitou sú papiere pre potlač bielou farbou alebo gravírovanie laserom.

 

Tip číslo tri: Dajte na dobrú radu

Nie ste si výberom papiera na vizitky istí? Ak máte pochybnosti, obráťte sa na odborníkov. V každom dobrom copycentre vám poradia, aký typ papiera sa pre vaše vizitky hodí najlepšie. V ideálnom prípade siahnite po hotových produktoch, ktoré v sebe zahŕňajú návrh podľa vzorkovníka, vytlačenie a dokonca i narezanie vizitiek.

 

Tip číslo štyri: Zvážte životnosť vizitky

Skôr, než si papier vyberiete, popremýšľajte, v akých podmienkach budú vaše vizitky používané. Skončia najčastejšie založené vo vizitkári či peňaženke, alebo ich majú remeselníci vo svojich pracovných kufríkoch vždy po ruke? V prípade, ak je pravdepodobnejšia druhá možnosť, zvoľte papier s vyššou gramážou, prípadne povrch vizitiek ochráňte formou laminovania.

 

Tip číslo päť: Finálna úprava zaváži

Budete chcieť svoje vizitky napríklad laminovať? V tom prípade sa vyhnite vizitkovému papieru s povrchovou úpravou. Pri laminovaní vznikajú nepekné vzduchové bubliny, ktoré môžu celý dojem z vašich vizitiek pokaziť.

 

Štós vytlačených vizitiek tmavej farby

 

Tip z praxe na záver

Ak ste sa rozhodli, že si svoje vizitky navrhnete sami, skúste sa vyhnúť najčastejším problémom, s ktorými sa grafici alebo tlačiari pri spracovaní vizitiek stretávajú. Sú to napríklad nedostatočne široké okraje od orezovej línie (odporúča sa minimálne 5 mm) alebo v prípade plnofarebných vizitiek presah podkladovej grafiky za orezové značky.

Nuž a napokon, nezabudnite doručiť alebo odoslať svoj návrh vizitiek v programe, v ktorom sa údaje nezmenia v momente, keď ich grafik v copycentre otvorí. Alternatívou je návrh pred uložením v grafickom programe konvertovať do kriviek.

Veríme, že vďaka našim tipom sa už v širokej ponuke vizitkových papierov nestratíte a bez problémov nájdete presne taký, ktorý podtrhne grafický návrh vašej vizitky. Pohodlne a rýchlo tak môžete doplniť prázdne púzdro na vizitky napríklad aj online z pohodlia domova alebo kancelárie.

Potrebujem vizitky




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.