Typy bannerov a ich výroba | Printstudio.FaxCopy.sk
.
21.06.2024      Čas čítania: 3 min.

Typy bannerov a ich výroba


Bannery sú neoddeliteľnou súčasťou marketingu a reklamy. Či už ide o PPC bannery online alebo vytlačené reklamné bannery vo verejnom priestore či bannery na výstavy v interiéri, všetky majú svoj význam a miesto v reklamných stratégiách. V tomto článku sa pozrieme na rôzne typy bannerov a ich výrobu.

Typy bannerov

Poznáme rôzne typy bannerov, pozrime sa preto na niektoré z nich spolu:

Bannery online a bannery zdarma

Bannery online sú digitálne reklamy, ktoré sa zobrazujú na webových stránkach. Používajú sa na zvýšenie návštevnosti, podporu predaja a zvýšenia povedomia o značke. Medzi najčastejšie typy online bannerov patria PPC bannery (pay-per-click), ktoré umožňujú inzerentom platiť len za kliknutia na ich reklamu. Tvorbe bannerov sa venujú profesionálni grafici, existujú však možnosti ako vytvoriť bannery zdarma. Populárnym a rozšíreným nástrojom zadarmo je Canva, v ktorom zvládnete vytvoriť online bannery a aj bannery na tlač. Pri banneroch určených na tlač vytvorených v nástrojoch zdarma buďte opatrný, a pred tlačou pre istotu konzultujte kvalitu podkladov. Stáva sa, že takto pripravené podklady pre tlač nedosahujú potrebné technické parametre pre výrobu bannerov.

Roll upy, rolovacie a vyťahovacie bannery

Univerzálne a obľúbené interiérové roll upy – „Pull up banners for trade shows“, známe aj ako „pull up display banners“, sú prenosné a jednoducho rozkladacie bannery, sú ideálne pre výstavy a obchodné podujatia. Tieto bannery sú obľúbené pre svoju praktickosť a efektivitu pri upútaní pozornosti návštevníkov. Na výstaviskách sa často stretávame aj s anglickým termínom „exhibition pull up banners“, ktoré sú podobné ako kategória bannerov „pull up banners for trade shows“, sú však robustnejšie a často väčšie, aby zaujali čo najväčší počet návštevníkov. V konštrukcii sa nachádza valec, na ktorom je zrolované potlačené roll up plátno alebo tzv. banner display – odľahčený dierkovaný materiál.

Vyskakovacie bannery tzv. Pop-up banners for exhibitions

„Pop up banners for exhibitions“ sú ďalšou populárnou voľbou pre exhibície a podujatia. Sú ľahko skladovateľné, vďaka čomu sú praktické pri častom používaní na rôznych výstavách. Ich „vyskakovacia“ konštrukcia umožňuje rýchlu montáž, kedy sa banerová konštrukcia poskladá takpovediac sama, podobne ako sa rozkladajú samorozkladacie pop up stany. Efektívnym bannerovým systémom, ktorý rozložíte a zložíte v okamihu je aj klasický reklamný stojan „áčko“. 

Látkové a vlajkové bannery – Fabric pull up banners

„Fabric pull up banners“ sú vyrobené z tkaniny, ktorá poskytuje elegantný vzhľad a vysokú kvalitu tlače. Aj keď sú bannery vyrobené z látky, majú obdobnú vyťahovaciu konštrukciu ako rollup. Medzi tieto bannery radíme aj vlajky – beach flagy, ktoré nepatria len na pláž do piesku, so správnym nadstavcom ich môžete zapichnúť do zeme či umiestniť na tvrdý povrch, pokojne aj v interiéri.

PVC bannery a plachty

Nemýľte si PPC bannery s PVC bannermi, oba typy bannerov majú svoje opodstatnenie. Reklamné bannery, plachty a bannery s očkovaním  sú ďalším efektívnym spôsobom offline reklamy, bannery bývajú umiestnené na budovách alebo bannerových konštrukciách, podobne ako veľkoplošné bannerové obrazovky v mestách. U nás vo FaxCOPY si môžete objednať aj prievzdušné bannery vhodné na ploty, ktoré sú odolné proti vetru.

Tlač a výroba bannerov

Výber správneho typu online alebo offline bannera a konštrukcie je iba začiatok. Pri fyzických banneroch sa treba zamerať na kvalitnú tlač (tisk banneru) a samotnú výrobu. Pozrime sa preto spolu aj na tieto dve dôležité časti k bannerom.

Tlač banneru na rôzne materiály

Tlač banneru je kľúčovým krokom pri výrobe bannerov. Zahŕňa výber správneho materiálu (PVC, tkanina alebo mesh), kvality tlače a technológie. Pre veľkoformátové bannery na komerčné účely vám ponúkame tlač odolnú voči UV žiareniu a vplyvom počasia. Bežné jednostranné bannery tlačíme na 480 g laminované alebo 510 g prémiové liate bannery. Tlač obojstranných PVC bannerov zabezpečujeme na 440 g banner blockout s vnútornou čiernou vrstvou, odolnou proti presvitaniu bannera.

Výroba banneru na mieru

Výroba banneru zahŕňa niekoľko krokov od tlače až po finálne umiestnenie v priestore. Potlačený materiál je potrebné náležite sfinalizovať, čo zahŕňa orezanie na správny rozmer, očkovanie, spevnenie okrajov a podobné úkony. Okrem štandardného očkovania každých 10 cm, vám môžeme banner vyrobiť s očkovaním len v rohoch, či podľa vašich dodaných mier. V tomto prípade je dodanie bannerového lana samozrejmosťou. Pri výrobe očkovaného bannera je možné spevniť okraje podlepením bannera po obvode.

Tlač bannerov vás nesklame

V online priestore pri PPC banneroch sa často skloňuje tzv. banerová slepota, kedy sú bannery prirodzene prehliadané. Tlačené bannery týmto neduhom netrpia, pretože sa nachádzajú na miestach, ktoré vidia masy ľudí a venujú im svoju pozornosť podstatne dlhší čas ako na internete. Samozrejme, podmienkou dobrého bannera je zaujímavý grafický návrh. Svojpomocne vytvorený návrh bannera sme už spomínali vyššie, no pokojne to nechajte na našich grafikov, ktorí vám radi pripravia dizajnové a informatívne bannery. Či už vsadíte na výrobu exhibition pull up bannerov, fabric pull up bannerov alebo pull up display bannerov, určite nepochybíte.

Objednať tlač bannerov




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.