.
10.03.2022      Čas čítania: 4 min.

Autentická aj rozmanitá: Spoznajte 5 najväčších výhod offline reklamy


Hoci dnes mnohé firmy považujú za jeden z najmocnejších marketingových nástrojov online reklamu, stále platí, že aj offline reklama má svoje výhody. Ak sa práve rozhodujete, či sa pustiť do reklamnej kampane pomocou veľkoplošných printov alebo zainvestujete do online-u, čítajte ďalej. V nasledujúcich riadkoch sa dozviete o najväčších výhodách offline reklamy, ktoré vám v rozhodovaní sa pomôžu.

letáky v poštových schránkach

 

Offline reklama má výhody, vďaka ktorým budete o krok pred konkurenciou

I keď platí, že online reklama má množstvo merateľných nástrojov a dokáže cieliť na presne vybrané publikum (podľa pohlavia, záujmov, veku, atď.), klasické printové riešenia sa internetu dosiaľ vytlačiť nepodarilo. A to je prvým z dôkazov, prečo by ste na výhody offline reklamy nemali zabúdať ani v prípade, ak hľadáte účinné nástroje na propagáciu. Prečo?

 

Offline reklama je autentická a dôveryhodná

Dnes už nie je tajomstvom, že marketingoví online mágovia dokážu zobraziť používateľovi reklamu na presne také produkty, o ktoré by mohol mať pravdepodobne záujem. Ak patrí do cieľovej skupiny, prípadne si už vyhľadával informácie súvisiace s produktom alebo službou, vyhne sa reklamnej naháňačke len sotva. V e-mailoch, na sociálnych sieťach, svojich obľúbených weboch či dokonca v aplikáciách. Ľudia to však vnímajú často negatívne a akúkoľvek informáciu v online svete podozrievajú ako pokus o nalákanie na webové stránky, ktorých cieľom je jediné – predaj či iná konverzia (vyplnenie formulára a podobne). Výhodou offline reklamy je, že je dôveryhodnejšia. Ak vám v predajni podajú leták s novou kolekciou, vy osobne sa môžete rozhodnúť, ako s ním naložíte. Jeho autentickosť podporí už len fakt, že ste ho dostali na mieste, kde ste osobne boli a prejavili ste o produkty záujem.

 

Široký zásah u tých, ktorí internet používajú minimálne

Hovoríme najmä o generácii starších ľudí. Napokon, aj tí predsa nakupujú kozmetiku, potraviny, oblečenie, trávia voľný čas na podujatiach a starajú sa o svoje zdravie. Výhodu offline reklamy je, že sa im môže prihovoriť bez toho, aby mali založené konto na Facebooku alebo sledovali videá na Youtube. Aby bola reklama adresná, stačí nájsť vhodné miesto, kam by ste banner či citylight umiestnili (napríklad zastávka autobusu v prípade plagátu s podujatím) a pozornosť všetkých okoloidúcich je vaša. V prípade starej školy, ale aj ostrieľaných biznismanov, platí napokon ešte jeden dôležitý poznatok. A tým je hmatateľný rozmer offline reklamy. Napokon, aj správne podanie vizitky dokáže zanechať lepší a pamätnejší dojem, než najpútavejšia online reklama.

 

NÁŠ TIP: O tom, ako môže nesprávne podanie vizitky dojem u potenciálneho obchodného partnera pokaziť, sme písali v článku v našom blogu.

 

Výhodou offline reklamy je dlhodobé budovanie brandu

Zvyšovanie povedomia o značke alebo produkte sa len sťažka zaobíde bez kvalitnej offline reklamy. Kým internetovú reklamu dokážeme vypnúť a zapnúť podľa potreby, v prípade tej klasickej, printovej, platí, že má presah aj v momente, ak už práve nie je na očiach. Vďaka tomu si ľudia ľahšie zapamätajú chlapca s bodkovanou šálkou na plagátoch a krabiciach s kakaovým nápojom, než by sa na nich usmieval na online reklamnom banneri na stránke, ktorú možno už nenavštívia. Budovanie brandu je dlhodobá záležitosť. A v tomto prípade platí, že byť na očiach je efektívnejšie vďaka nástrojom offline reklamy (plagáty, bannery, billboardy a podobne).

billboard v hale na letisku

 

Zaujímavý dizajn, rozmanité tvary a techniky

Výhodou offline reklamy je celkom určite i rozsah, akým sa môže k širokému, ale i celkom konkrétnemu publiku prihovárať. Predstavte si tú škálu možností, akou pomocou tlačovín zaujať. Minimálne veľkoplošná tlač dnes zahŕňa pútače typu billboard, veľkoformátový banner, samolepiaca fólia, roll-up bannery, potlač do citylightu a podobne.

 

NÁŠ TIP: O tom, ako vám s reklamou a propagáciou efektívne pomôže citylight, sme písali v článku Citylight: Netradičná reklama, ktorá zaručene funguje.

 

Stačí si vybrať vhodný spôsob podľa toho, či bude reklama umiestnená v exteriéri alebo interiéri a taktiež rozmer v rámci možností, ktorý skutočne upúta. Na tom, aby bola offline reklama úspešná, zohráva veľkú rolu aj samotný obsah – úderný slogan, stručné a vecné informácie a pútavý grafický dizajn. Zaujímavým prvkom v prípade menších reklamných tlačovín (plagáty, letáky a pod.) je napríklad parciálny lak. Vizitky, ktoré taktiež slúžia ako forma prezentácie, ozvláštnia zaujímavé výrezy či netradičná potlač bielou farbou.

 

NÁŠ TIP: Vytvorte si pomocou našich tipov vizitky, ktoré rozhodne neskončia u vašich obchodných partnerov či klientov v smetnom koši.

 

Výhoda offline reklamy, ktorá stále pretrváva

Je ňou práve trvácnosť. Napokon, ako sami vidíte, ani po uplynulých rokoch, kedy online zažil skutočný boom, nepotlačil offline reklamu do úzadia. Platí totiž, že ten najväčší efekt dosiahnete, ak skombinujete obe formy dohromady. Mnohé kanály na internetovú propagáciu totiž čelia veľkej vlne nedôvery. Príkladom sú výsledky vyhľadávania, kde sa na prvých miestach umiestnené reklamné (zaplatené) priečky nedočkajú toľkým konverziám, než tie neplatené (organické). Druhým významným faktorom je, že veľké množstvo používateľov opúšťa sociálne siete, prípadne v rámci vyplnenia profilu uvádza nepravdivé informácie. Cielená platená reklama tak nie je až tak adresná, ako predpokladáte, a ľudia sa stávajú voči reklamným zdeleniam na internete imúnni.

Premýšľate práve nad novou reklamnou kampaňou vašej spoločnosti alebo sa rozhliadate po možnostiach propagácie, ktorá bude skutočne efektívna? V tom prípade veríme, že vás tieto argumenty presvedčili, že aj offline reklama má svoje výhody, na ktoré netreba zabúdať. Pri jej realizácii vám v Printstudiu radi podáme pomocnú ruku. Od pečiatky, až po kompletný polep výkladu.

Zobraziť ponuku reklamnej tlače