Citylight je inovatívny nástroj exteriérovej a interiérovej a interiérovej reklamy, ktorý na osvetlenom paneli púta pozornosť nielen počas dňa, ale i v noci. Stačí zaujímavá grafika a vhodné miesto, a vaša reklama zaručene padne na úrodnú pôdu. Aké sú hlavné výhody tohto reklamného pútača a aké parametre by mal mať veľkoformátový výtlačok do citylight-u?
Výhody citylight-u: Prečo sa doň oplatí investovať?
-
Neprehliadnuteľný 24 hodín denne
V poslednom čase sa stretávame s pojmom bannerová slepota. Čo to znamená? Ľudia sa stávajú skutočne čoraz imúnnejší voči klasickým formám reklamy, akou sú napríklad billboardy popri cestách. Alternatívu dnes prinášajú rôzne iné formy veľkoplošných pútačov, ktoré vďaka vhodnému umiestneniu jednoducho nemožno ignorovať. Napokon, ak nejakú tú chvíľu stojíte na zastávke autobusu, je takmer isté, že vám oči zablúdia na reklamný citylight po vašom boku.
-
Vysoký dosah a viditeľnosť
Citylight ponúka vysoký dosah na okoloidúcich. Vďaka podsvieteniu je viditeľný vo dne aj v noci, čo zaručuje neustálu expozíciu vašej reklamy.
-
Kreatívne možnosti a kombinácie
Citylight poskytuje široké možnosti kreatívy. Možno ho kombinovať s inými formami veľkoformátových reklám, ako sú polepy na zástavkach. Vhodné umiestnenie umožňuje osloviť široké spektrum ľudí, ale aj veľmi úzku cieľovú skupinu.
Aké parametre by mal citylight spĺňať, aby splnil svoj účel?
1. Kvalitná kreatíva a realizácia
Jednou vecou je dobrá kreatíva a pútavá grafika, ktorá zaujme a vryje sa do pamäti okoloidúceho. Tou druhou, a nemenej dôležitou, je samotná realizácia citylight-u. Ten pozostáva z konštrukcie – panelu s podsvietením a veľkoformátového výtlačku, ktorý sa do panelu osádza. V profesionálnom copycentre vedia, že do reklamných citylightov patrí papier s určitými nárokmi na štruktúru. Keďže bude umiestnený v podsvietenom pútači, je veľmi dôležité, aby tlačové médium dostatočne dobre prepúšťalo svetlo. Len tak môže grafika vyniknúť podľa predstáv. Viac o materiáloch na veľkoformátovú tlač si môžete prečítať na našom blogu v článku, kde jednotlivé materiály a ich použitie v reklamách približujeme bližšie.
2. Veľkosť a technické požiadavky
Avšak skôr, než požadovanú kreatívu pretavíte do realizácie, vašu pozornosť by nemal minúť už vo fáze návrhu. Základom je potrebná veľkosť. Tá sa môže mierne líšiť podľa konkrétneho citylight-u. Štandardný rozmer je však 1185 x 1750 milimetrov.
Šikovný grafik však vie, že nesmie zabudnúť na spadávku v šírke minimálne 5-10 milimetrov a taktiež si vopred zistiť, či sú potlačiteľná a viditeľná plocha identické. Nesmiete totiž zabúdať na fakt, že má citylight aj okraj, ktorý môže pri zle zvolenej veľkosti potlačenej plochy zakrývať dôležité informácie na výtlačku. Ak si nie ste istí, zachráni vás bezpečnostná zóna po okrajoch. Neumiestňujte do nej text alebo dôležité grafické prvky, ktoré by mali ostať za každú cenu viditeľné. Riešením je napríklad ponechať niekoľko centimetrov od okraja len podkladovú grafiku alebo pozadie.
3. Formát a rozlíšenie
Posledným krokom je samotný formát, v ktorom by ste mali podklady na citylight v copycentre odovzdať. Finálny podklad na tlač by mal byť uložený s koncovkou .jpg, prípadne .psd alebo .tiff. Kľúčovým faktorom je v tejto chvíli najmä rozlíšenie. To by malo byť ideálne v hodnote 300 dpi, minimálne však v hodnote 100 dpi.
Vyskúšajte výhody cytilight-u vďaka Printstudiu
Hľadáte soôsob, ako efektívne umiestniť svoju exteriérovú reklamu? Ak ste ešte nevyskúšali citylight, teraz je ten správny čas. V Printstudiu vám radi pomôžeme s návrhom aj realizáciou. Neváhajte nás kontaktovať a využite výhody citylight-u naplno.