Anatómia perfektného bilbordu. Ošetrite svoju veľkoformátovú tlač
.
12.02.2018

Anatómia perfektného bilbordu. Ošetrite svoju veľkoformátovú tlač


Podľa odborníkov neexistuje dobrá alebo zlá reklama. Je len taká, ktorá má alebo nemá zmysel pre klienta. Chcete zviditeľniť firmu či produkt dobrým bilbordom? Ako teda jeho dizajn maximálne zefektívniť?

Prázdny billboard

Dali ste si vyrobiť bilbord, teda chcete použiť rozsiahlu veľkoformátovú tlač, plnú malých textov v rôznych farbách, s nekvalitnými fotografiami, natlačenými po celej ploche? Tak od neho žiadny „zázrak“ nečakajte.

 

Maximálne tri prvky – vizuál, text, značka

Reklamný pútač tohto typu by mal obsahovať maximálne tri prvky – vizuál, text a značku. Čo sa týka vizuálu, mal by zaujať fotografiou. Krátky a jednoduchý text odovzdáva informáciu, komunikáciu zastrešuje značka. Stručne, jasne, výstižne.

Ak má byť príťažlivý pre klientov, tak buď extra výhodnou ponukou, alebo skvelým nápadom. Pamätajte na to, že priemerný čas na čítanie bilbordu sa odhaduje zhruba ako 7 – 8 sekúnd. Pokiaľ ho má zaregistrovať vodič počas šoférovania, venuje mu pozornosť maximálne sekundu.

 

Menej znamená viac, zvoľte jednoduchý layout

Dizajn bilbordu by mal mať jednoduché rozloženie. Vyhnite sa zaužívanému klišé a zvoľte zaujímavú ilustráciu, ktorá vzbudí zvedavosť ľudí. Mnohé firmy robia chybu v tom, že billbord prekombinujú obrázkami, grafickými prvkami, logom, kontaktmi a odkazom na web.

Odporúčame jeden hlavný slogan a jeden grafický obrázok, ktorý zanechá dojem. Odborníci sa zhodujú v tom, že jeden veľký obrázok dokáže mať väčší vizuálny účinok ako niekoľko menších, ktoré majú štvrtinu jeho rozloženia.

 

Hlavnú myšlienku vsaďte do príbehu

Predstavte si, že tvoríte sekundový príbeh s jasným posolstvom – ten má okamžite vzbudiť pocit túžby po danom produkte alebo službe. Ľudia si totiž málokedy zapamätajú presné fakty, ale pri spomienkach na príbeh „ožijú“, vedia sa s ním stotožniť.

Chcete uvádzať na bilborde aj web či telefón? Profesionála zvyčajne spoznáte podľa toho, že vám ponúkne aj variant bez webovej stránky a bez telefónneho čísla. Podľa toho sa rozhodnite.

 

Zamerajte sa na hlavnú cieľovú skupinu

Ak chcete vyhovieť všetkým, pravdepodobne nevyhoviete nikomu. Bilbord predstavuje dobrú voľbu vtedy, ak ho viete „zacieliť“. Táto úloha vyžaduje poznať potreby vás, ako podnikateľa, i zákazníkov. Premyslite si, či chcete zviditeľniť firmu alebo produkt, ktorý ponúkate. Nebojte sa bilbordy kombinovať napríklad s inými reklamnými médiami a zvýšiť ich synergický efekt.

 

Šetrite textom – premyslite si jasnú myšlienku

Je zbytočné bilbord „pretextovať“. Ideálne pravidlo hovorí – použite maximálne 7 slov. Vyvarujte sa dlhých slov či príliš zdobených písmen. Zvoľte najviac tri rôzne fonty písma. Minimálna veľkosť písma by mala byť 10 cm. Text s veľkosťou 90 cm je dostatočne čitateľný aj z väčšej diaľky.

 

Pritiahnite „oči“ k vášmu bilbordu

Na bilborde použite vhodné pozadie, ktoré bude s obrázkom alebo logom tvoriť dobrý kontrast. Kontrastné farby v dizajne majú väčší vplyv na klientov, čím zlepšíte jeho čitateľnosť, pútavosť i pochopenie. Najlepšou kontrastnou dvojicou farieb sú napríklad žltá a čierna, biela a čierna, biela a modrá, biela a červená.

 

Dodajte grafikovi správne podklady

Podľa materiálu, na ktorý sa tlačí veľkoplošná reklama, je kampaň určená buď na krátkodobú (1 – 3 mesiace), alebo dlhodobú prezentáciu (2 a viac rokov). Potrebujete si dať vyrobiť skutočne kvalitný bilbord? Siahnite po skutočných odborníkoch, ktorí vám pomôžu, aby ste na reklamu zbytočne nevyhodili peniaze. Grafické podklady sa štandardne dodávajú grafikom v mierke 1:10 v CMYK-u. Spadávka musí mať 5 mm z každej strany a texty by mali byť minimálne 12 cm od nej.

Fonty musia byť prevedené do kriviek a rozlíšenie obrázkov musí mať minimálne 300 DPI. Odborná práca grafika bude však dlhodobou zárukou, že váš bilbord splní svoj reklamný účel, a navyše bude dostatočne atraktívny.

Začnite kampaň s kvalitnou veľkoformátovou tlačou

 

 




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.