Zviditeľnite svoju prevádzku po kríze. Pomôže vám veľkoplošná tlač | Blog
.
15.07.2020      Čas čítania: 3 min.

Zviditeľnite svoju prevádzku po kríze. Pomôže vám veľkoplošná tlač


Dotkla sa nedávna koronakríza aj vášho podnikania? Mesiace neistoty, strach z nepoznaného a zásadné ekonomické obmedzenia zapríčinili, že sa mnohí dnes len ťažko spamätávajú a nabiehajú do svojho “normálu”.

Všetci, ktorí nemali to šťastie, aby kríza ich biznis nakopla tým správnym smerom, riešia rovnaký problém. Ako zviditeľniť svoju prevádzku, obchod alebo podnik po corone?

Možno by ste neverili, no riešením, ktoré vám vytiahne tŕň z päty, môže byť aj veľkoplošná tlač.

Billboard na stene nad lavickou

 

Čo robiť po korone? Klasická reklama pomocou veľkoplošnej tlače je skvelý spôsob, ako prepojiť offline a online

Silu online predaja a poskytovania služieb si uvedomil každý podnikateľ počas nedávnej koronakrízy. Tá zákazníkov doslova uväznila v ich domovoch. Kľúčovou formou predaja sa stal predaj cez internet. Veď kto nemal v čase, keď vo svete zúrila pandémia, e-shop alebo nezvládol aspoň základnú komunikáciu so zákazníkmi pomocou fanpage na sociálnej sieti, nepredal zrejme nič.

Svet sa pomalými krokmi dostáva do známeho režimu, kedy s minimálnymi obmedzeniami môžeme pokojne navštíviť obľúbený kamenný obchod alebo si dopriať nový účes. Bystrí obchodníci premýšľajú nad možnosťami, ako svoje produkty a služby zviditeľniť na internete, no jedno je isté. Na reklamu a marketing v klasickom offline prostredí určite netreba zabúdať. Práve naopak.

Nápaditý banner alebo plagát na vhodnom mieste sú skvelým prostriedkom ako zaujať a nasmerovať svojich potenciálnych zákazníkov na svoje webstránky. Čo všetko budete na takýto banner potrebovať a kedy veľkoplošná tlač plní svoj účel?

 

Nápad + návrh + kvalitná veľkoplošná tlač = ten najlepší banner

Poznáte to. Ak si zvolíte dobré ingrediencie, a v kuchyni nie ste úplne ľaví, výsledok v podobe chutného koláča jednoducho stojí za to. Podobne je to aj vo svete reklamy, najmä v prípade pútačov, billboardov, bannerov či roll-upov. A keďže žijeme v časoch bannerovej slepoty, bez dobrého nápadu sa nepohnete. Ten vám dokáže do výsledného obrázku spracovať len naozaj vnímavý a šikovný grafik, ktorý navyše dodá celému dizajnu punc. A aby váš pútač v reálnej podobe vyzeral presne tak, ako na monitore, a navyše odolal aj nepriaznivým podmienkam, kľúčovým bodom úspechu je práve veľkoplošná tlač.

 

Podklady pre veľkoplošnú tlač plagátu alebo banneru. Čo by mali spĺňať?

Vytlačiť formát väčších rozmerov ako klasický A4/A3 formát si okrem plotru alebo iného zariadenia určeného na veľkoformátovú tlač vyžaduje určité štandardy. Najmä, ak očakávate kvalitný výstup.

Ideálne rozlíšenie pre veľkoplošnú tlač

Základným predpokladom pre kvalitný výtlačok, na ktorom nebudú kostrbaté obrázky a rozostrené fotografie, je rozlíšenie. Tento údaj určuje počet pixelov (štvorčekov), ktoré tvoria obrázok a hodnotu nájdete pred skratkou dpi (alebo ppi). Ideálna hodnota pre veľkoformátovú tlač je 300 dpi. Menšie rozlíšenie môže spôsobiť nekvalitný výstup a väčšie zbytočne zväčšuje veľkosť obrázka, avšak nie jeho kvalitu.

V akom formáte dodať súbor na veľkoformátovú tlač

Ak už máte podklady pre váš banner či billboard pripravené v potrebnom rozlíšení, nezabudnite jeho výslednú podobu uložiť v správnom formáte. K tomu, aby ho veľkoformátová tlačiareň alebo ploter spracovali čo najrýchlejšie, odporúčame PDF formát. Ten zachová všetky potrebné parametre a zároveň máte istotu, že ho bez zmeny dokáže otvoriť každý počítač.

Ak si navyše podklady pripravujete sami, pre bezproblémové zobrazenie farebnosti nezabúdajte pracovať so zaužívanými farebnými profilmi RGB (ICC profil SRGB) alebo CMYK (ICC profil Euroscale Coated V2).

 

Chcem kvalitný banner. Ako si správne vybrať veľkoplošnú tlač?

Ak už máte podklady na veľkoformátovú tlač spracované, finále je nadosah. Okrem toho, že musíte rozlúsknuť dilemu kde si dať plagát vytlačiť, nezabúdajte na dôležitý parameter, a tým je výber toho správneho materiálu. Ak sa rozhodnete zaniesť podklady priamo do copycentra, skúsená obsluha vám určite poradí.

Čo však v prípade, ak zadávate objednávku na veľkoplošnú tlač online? Vtedy je potrebné rozlíšiť najmä to, kde bude banner umiestnený. Rôzne typy papiera, plachty alebo PVC materiálu majú totiž odlišnú odolnosť voči poveternostným podmienkam. S použitím špeciálnych materiálov na potlač (napríklad sieťovina) môžete dokonca dosiahnuť zaujímavý a praktický efekt zároveň (tienenie). Nie každý typ média je navyše vhodný pre obojstrannú potlač.

muž pri veľkoformátovej tlačiarni

 

Náš tip:

Zorientujte sa v jednotlivých typoch materiálu na potlač a veľkoformátovej tlači samotnej pomocou nášho nedávneho článku na blogu.

 

Koľko trvá tlač billboardu, plagátu či iného veľkoformátového výtlačku?

Dôležitým kritériom je napokon aj čas, ktorý je na tlač veľkoformátu potrebný. Okrem toho, že môžete do copycentra zaniesť podklady osobne a následne si výtlačok vyzdvihnúť, existuje aj pohodlnejší spôsob, ako veľkoplošnú tlač zrealizovať. Ten sa mnohým overil najmä počas obmedzení v kríze, kedy jednoducho zadali svoju objednávku online a kuriér hotový výtlačok doručil až priamo domov.

Štandardné dodacie lehoty sa odvíjajú od konkrétneho typu a taktiež miesta, kde rozhodnete tlač zrealizovať. Skrátiť ich však môžete v niektorých prípadoch expresným dodaním, v špecializovaných copycentrách vám ich za príplatok vytlačia dokonca na počkanie.

Stále premýšľate nad tým, ako naštartovať svoju prevádzku alebo online biznis po kríze? Skúste dať šancu klasickej reklame v podobe plagátov alebo billboardov a nápadito tak osloviť svojich potenciálnych zákazníkov.

Potrebujem vytlačiť veľkoformát




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.