Množstvo ponúkaných služieb od architektov či dizajnérov je v súčasnosti naozaj obrovské a neraz presahuje dopyt na trhu. Základným kameňom prezentácie práce každého kreatívca je vlastné portfólio prác. Viete, ako ho pripraviť čo najlepšie?
Predstavte si, že sa chystáte na osobnú schôdzku so zadávateľom projektu, po ktorom naozaj túžite. Ako vyťažiť z tejto schôdzky čo najviac? K dispozícii máte dve možnosti.
Prineste si portfólio so sebou
Aj keď už na vaše predošlé projekty potenciálny klient niekde narazil, je vhodné priniesť si vlastné výsledky práce so sebou. Dbajte na výber rôznorodých projektov, na ktoré ste obzvlášť hrdí. Kvalitne vytlačená grafika či vizualizácie úhľadne usporiadané v peknom portfóliu pôsobia vkusne a profesionálne. Zažiarte hneď na začiatku.
Ulovte zákazku už z domova
Na preplnenom internete nie je nič jednoduchšie, ako sa v záplave služieb stratiť. Nie každý má možnosť alebo kapacitu na vytvorenie vlastnej webovej stránky s ukážkami svojej práce. Preto odporúčame využiť online nástroje na prezentáciu vašej práce. Medzi dva najznámejšie patria určite Behance a Dribble. V rámci nich je vytvorenie portfólia jednoduché a intuitívne. Navyše sa ľahko dostanete medzi komunitu ľudí z oblasti vašej profesie.
Dajte vlastnej prezentácii príbeh
Nezáleží na tom, či ide o tlačenú alebo online verziu ukážok vašich schopností. V oboch prípadoch sa snažte vyhnúť suchému a dlhému popisovaniu faktov. Vy sami sa každým novým projektom niekam posúvate a to je potrebné preniesť aj do portfólia. Nepopisujte mechanicky to, čo ste v projekte urobili. Vyberte zaujímavé informácie z každého a odprezentujte svoj vlastný príbeh profesionála. Pre portfólio marketéra je toto alfou a omegou úspechu.
Vylaďte farby a vizuál
To platí pre každého kreatívneho nadšenca pracujúceho v oblasti grafického dizajnu, fotografie či tvorby videa. Pokúste si portfólio farebne vyladiť tak, aby na seba nadväzovalo a dávalo zmysel aj ako celok. Ako príklad vám môže poslúžiť Instagram známych firiem či blogerov, ktorí sa snažia pridávať príspevky v jednej tonalite. Pokiaľ ste už pracovali na mnohých projektoch, snažte sa odprezentovať len tie najzaujímavejšie a najkreatívnejšie. Kvalita v tomto prípade predstihne kvantitu.
Pripravte sa kvalitne
Najlepším riešením je mať online portfólio na Behance alebo Dribble vždy po ruke v mobile, aby ste vedeli aktívne zareagovať na dopyt po ukážke vašich schopností. V prípade schôdzky, kde si potrebujete priniesť vlastné práce, zase nezabudnite na kvalitnú tlač od profesionálneho poskytovateľa služieb. Tá vašu prácu vyzdvihne a podčiarkne jej silné stránky. Pri zlom výbere papiera či spôsobe tlače môžete pôsobiť neprofesionálne a nedôveryhodne.