.
15.03.2021      Čas čítania: 3 min.

Vneste tvorivosť do biznisu: Výnimočné vizitky nekončia v koši


Hoci svet v online prostredí kráča vpred míľovými krokmi, netreba zabúdať ani na konvenčné spôsoby, ako si vymeniť kontaktné informácie, napríklad na prvom pracovnom stretnutí či pohovore. Apropo, kedy ste naposledy menili dizajn svojej vizitky? Prinášame niekoľko tipov, ako by mala vyzerať moderná vizitka, ktorá nezapadne kdesi v peňaženke vášho potenciálneho obchodného partnera.

muž drží v ruke prázdnu hnedú vizitku

 

Vizitky nie sú prežitkom. Práve naopak, vyžadujú väčšiu pozornosť, aby zaujali a splnili svoj účel

Kedysi platilo – bez vizitky ani na krok. Doba a okolnosti však zmenili klasické pracovné stretnutia na online meetingy a prvé kolá pracovných pohovorov prebiehajú často v len spoza webkamery. Nič to však nemení na tom, že vizitka ostáva i naďalej spôsob, ako elegantne a efektívne zhrnúť základne kontaktné informácie o sebe a spoločnosti, ktorú zastupujete.

Niečo sa však predsa len zmenilo i v tomto smere. Aby vizitka naozaj plnila svoj účel, mali by ste informácie na nej nielen pravidelne aktualizovať, ale i optimalizovať. Ako na to?

 

Vždy aktuálne informácie sú základom, bez ktorého vizitky nemajú žiaden význam

Zmenili ste ako firma medzičasom sídlo pôsobenia? Alebo ste postúpili na vyššiu pracovnú pozíciu? Akýkoľvek údaj, ktorý na svojich vizitkách uvádzate, musí zodpovedať aktuálnej situácii. Samozrejme, prepisovanie alebo dopisovanie údajov perom dnes nie je cesta, ako urobiť svoju vizitku zaujímavou. Najmä, ak si výrobu nových vizitiek objednáte pohodlne online z pohodlia svojho domova.

 

Čo všetko uviesť na vizitku? Vyberajte informácie, ktoré sú naozaj dôležité

Snažiť sa na malý rozmer vizitky natlačiť čo najviac informácií, je dnes prežitkom. Skôr, než odošlete podklady na ich vyhotovenie, zamyslite sa nad tým, ktoré údaje sú pre vašich obchodných partnerov, klientov alebo prípadných zamestnávateľov najdôležitejšie.

minimalistické a decentné vizitky

 

Napovieme, že sú to práve tie, prostredníctvom ktorých vás kontaktujú najčastejšie. Je preto logické, že namiesto uvedenia troch klapiek pevnej linky, postačí mobilné telefónne číslo, na ktorom ste zastihnuteľný.

Podobným prípadom je faxové číslo. Ruku na srdce, kedy ste naposledy odosielali alebo prijali fax? Ak vám, naopak, na vizitke chýba e-mailová adresa, celkom určite ju neváhajte pri najbližšej príležitosti doplniť. Forma e-mailu je totiž momentálne jeden z najčastejších spôsobov, ako ľudia v biznis prostredí komunikujú.

Údaje, ako napríklad IČO, IČ DPH alebo DIČ boli kedysi povinnou jazdou na každej vizitke. Dnes ich však môžete pokojne vynechať, keďže mnohé obchodné transakcie prebiehajú väčšinou elektronicky, kde sú tieto údaje automaticky doplnené, prípadne sú voľne dostupné na internetových stránkach.

 

Nepodceňujte dizajn vizitky, namiesto experimentovania stavte na efektívny minimalizmus

Ako sme uviedli vyššie, informácie, ktoré na vizitky uvediete, vyberajte naozaj citlivo. Okrem toho, že majú plniť svoj účel, odvíja sa od nich aj celkový dizajn vizitky. A tá potrebuje dýchať. Aktuálnym trendom je minimalizmus a funkčnosť. Ľudovo povedané, ak môžete, škrtajte. A všetko nepotrebné vyhoďte.

O tom, či vaša vizitka zapadne v poslednom priečinku vizitkára, alebo ju dotyčný nájde v prvej chvíli vždy, keď hľadá na vás kontakt, rozhodujú viaceré faktory. Jednoduché a čitateľné písmo, nerušivé a príjemné kombinácie farieb alebo oku lahodiace usporiadanie sú kľúčom k úspechu. Ak navyše zvolíte kvalitnú tlač a vhodný vizitkový papier, môžete sa spoľahnúť na to, že vaše vizitky slúžia presne na ten účel, ku ktorému ste si ich nechali vyrobiť.

Hľadáte inšpiráciu alebo vám chýba nápad? Určite nevynechajte náš článok o tipoch na zaujímavé vizitky. Alebo nás neváhajte kontaktovať, radi vám ich nielen vytlačíme, ale i navrhneme podľa aktuálnych trendov.

Potrebujem vizitky




Diskusia 0

Pridať komentár

Pre pridanie komentáru je potrebné sa Prihlásiť alebo Zaregistrovať

Žiadne komentáre