Mnoho ľudí striktne zastáva online reklamu. Iní sa pevne držia offline reklamných stratégií. Prinášame stručný prehľad, kedy sa oplatí využiť jednotlivé typy.
Dobrá forma propagácie patrí ku kľúčovým prvkom, ktoré ovplyvnia vaše podnikanie. Preto musíte dobre zvážiť, ktorú formu reklamy by ste si mali vybrať. Vašich potenciálnych zákazníkov môžete osloviť online formou, kde sa vám ponúka viacero dostupných riešení. Od PPC cez sociálne siete, online banery, inzeráty či reklamu v aplikáciách.
Oproti tomu stojí offline reklama, ktorej hlavnou súčasťou je veľkoformátová tlač. Využijete ju vtedy, keď sú vaše printové materiály príliš veľké na to, aby ich zvládli vytlačiť rozšírené komerčné tlačiarne. Vo všeobecnosti ide napríklad o plagáty, mapy, diagramy, veľké nástenné kalendáre, oznámenia o veľkých udalostiach, banery a podobne. Obidve možnosti reklamy majú svoje výhody. Pri marketingovom rozpočte je však dôležité každé euro. Preto vám poradíme, ktorá forma je pre vás tá pravá.
Na križovatke medzi printom a digitálom
V dnešnej dobe je takmer každá aktuálna firma online. Má svoju webstránku, stránku na sociálnej sieti alebo v ideálnom prípade oboje. Pomocou online reklamy dokážete ľahšie zacieliť na svojich zákazníkov. Keď budeme hovoriť o digitálnom marketingu, ide predovšetkým o reklamy pre vyhľadávače, sociálne siete, e-mail marketing a podobne. Za pomerne nízke náklady môžete osloviť každého, kto využíva prístup na internet.
Tlačená forma reklamy vám naopak môže priniesť viac z hľadiska perspektívy a budovania vašej značky. Veľkoformátová tlač ponúka veľký priestor na propagáciu firmy, produktov alebo služieb. Je viditeľná už z diaľky a pomáha efektívne vysielať vašu správu veľkému publiku tam vonku.
Chcete upútať pozornosť a zaujať už z diaľky
Odpoveďou je veľkoformátová tlač. Jednou z jej najväčších výhod je, že dokáže vo svete zlepšiť viditeľnosť vašej značky, a to doslova. V presýtenom trhu môže byť veľmi ťažké upútať pozornosť a vytvoriť trvalý dojem. Veľkoformátová tlač vám umožní, že budete vyčnievať medzi ostatnými a spotrebitelia si vás určite zapamätajú.
Je atraktívna aj na veľké vzdialenosti. Dokáže prilákať zákazníkov z druhého konca ulice, zaujme tých, ktorí okolo nej prechádzajú autom alebo upúta v plnej hale ľudí. Správa, ktorú chcete svetu dať, bude jasne čitateľná. Nebudete musieť mať obavy, že si ju niekto nevšimne. Na to, aby ste upútali, nebudú vaši zákazníci potrebovať počítač ani internet.
Zaujmete ich pri klasickej ceste do práce, školy, obchodu alebo počas prechádzky. Veľkoformátová tlač môže byť použitá na všetky druhy marketingových materiálov. Od plagátov cez banery až po samolepky. To vám umožní premýšľať kreatívnejšie a používať túto klasickú metódu reklamy novými spôsobmi.
Zákazníkov si vyberáte a chcete merať online výsledky
Online reklama vám umožňuje vytvárať ľubovoľné kampane, ktoré môžete cieliť na rôzne publikum. Reklamy pre vyhľadávače sú umiestňované na konkrétne webstránky, kde môžu byť vaši potenciálni klienti. Ďalšou výhodou je cena. Online reklama umožňuje oproti veľkoformátovej tlači vytvoriť kampaň už za pár eur.
Jej priebeh môžete dokonca do detailov sledovať a merať výsledky. Analytické nástroje vám povedia, koľkokrát bola vaša reklama na webe umiestnená alebo aký bol počet ľudí, ktorí ju videli. Zistíte tiež mieru preklikov, ktorá uvádza, koľkokrát bola vaša reklama otvorená a ďalšie zaujímavosti. Nevýhodou však je, že online reklama môže byť komplikovaná, chyby vás môžu stáť veľa peňazí, je tu veľká konkurencia a vaše publikum je limitované len na internete.
Aj napriek výhodám online reklamy tu však má veľkoformátová tlač stále svoje miesto. Je neodmysliteľným nástrojom pri budovaní značky. Ponúka rôzne možnosti ako zaujať a vaši zákazníci ju uvidia už z diaľky, počas bežného dňa.