Ohromujúca veľkoformátová tlač. 4 tipy na výnimočný plagát | Blog
.
13.11.2017

Ohromujúca veľkoformátová tlač. 4 tipy na výnimočný plagát


Viac ako 90% informácií vnímame zrakom a tak nečudo, že plagáty a fotografie v životnej či nadživotnej veľkosti patria k najúčinnejším formám vizuálnej komunikácie. Navyše, veľkoplošné plagáty sú najrýchlejšou cestou, ako upútať zrak a tým aj pozornosť zákazníkov.

plagát na stene

Ak chcete svojich klientov naozaj presvedčiť o kvalite svojich služieb alebo prilákať ich na vaše podujatie, zvoľte výnimočnú veľkoformátovú tlač, ktorá je perfektným pomocníkom pre stvárnenie vašej komunikácie s klientmi. Ako si však vybrať najlepší dizajn a tlač pre veľké formáty? Tu je niekoľko osvedčených pravidiel:

 

Pravidlo 1: Definujte si zmysel komunikácie

Premyslite si, čo je hlavná myšlienka vašej komunikácie so zákazníkmi, komu sa chcete prihovoriť, a čo chcete zákazníkom povedať. Pri vizuálnej komunikácii máte výhodu, že jeden obrázok dokáže nahradiť stovky slov.

Premyslite si, aký by to mal byť obrázok, popusťte pritom uzdu svojej fantázii. Inšpirovať sa môžete aj slávnymi svetovými plagátmi, ktoré pracujú s ilustráciou, typografiou, optickými ilúziami, mixovaním médií, negatívnym priestorom a inými grafickými efektmi. Aj keď grafickú úpravu nebudete navrhovať vy, vaše premýšľanie, prípadne rukou načrtnutá skica bude pre vášho dizajnéra skvelým východiskom.

 

plagát
Zdroj: Creative Commons

 

Pravidlo 2: Veľký formát potrebuje tlačovú kvalitu

Podklad pre veľkoformátovú tlač musí byť naozaj v špičkovej tlačovej kvalite. Len tak môže obrázok dokonale stvárniť vašu myšlienku. Kvalitný obrázok by mal doslova opticky vystupovať z plagátu, či veľkoplošnej fotografie. Preto sa nesnažte zväčšovať formát malého obrázku, ani ho prispôsobovať plagátu.

Ak nie je hlavný motív v dostatočnom rozlíšení, je potrebné, aby ste investovali do fotobanky, alebo dali obrázok profesionálne nafotografovať. Investovať do kvality je tu viac než nutné.

 

Pravidlo 3: Pritiahnite pohľady

Aj keď veľký formát láka k tomu, aby ste na plagát umiestnili čo najviac informácií, nerobte to. Ak chcete pripútať pohľad zákazníka, plagátu musí dominovať jeden výrazný prvok. Až k nemu dopĺňajte informácie o názve, cene, predajnom mieste, či vašej webovej stránke.

Myslite na to, že v našich zemepisných šírkach čítame zľava doprava a zhora nadol. Tak by mali byť aj významovo umiestnené a zoradené vaše informácie.

V celkovom vyznení veľkoformátovej tlače nechajte hlavný motív vyniknúť a doprajte zákazníkovi čas, aby ho dostatočne vnímal, kým prejde k ďalším informáciám.

 

plagát

 

Zlaté pravidlo: Vyberajte si kvalitu v nielen predtlačovej príprave, ale aj v samotnej tlači

Aj keď váš plagát, či inú veľkoformátovú tlač potrebujete čo najrýchlejšie, investujte svoj čas do komunikácie s vaším grafickým štúdiom a tlačiarňou. Váš čas a kreativita spolu s kvalitou celého tímu, ktorý tvorí váš plagát, potom môže priniesť výsledok v podobe veľkoformátovej tlače, ktorá naozaj pritiahne vašich klientov a doslova ich ohromí svojím nápadom i spracovaním.

 

Chcem vedieť viac o veľkoformátovej tlači

 




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.