.
30.06.2021      Čas čítania: 4 min.

Offline reklama nie je mŕtva. Prečo by ste jej mali dať šancu?


Situácia okolo pandémie koronavírusu spôsobila, že sa celý svet ponoril do online prostredia. Stretnutia nahradil Meet, klasické vyučovanie Zoom a láskavý dotyk babičky volania cez Skype. To všetko sa, samozrejme, podpísalo aj na biznise a reklame, ktorá k nemu neodmysliteľne patrí.

billboard na stene v podchode

I napriek našliapnutému trendu však online reklama svoj tradičnejší proťajšok – offline reklamu tak celkom nevytesnila do zabudnutia. Schválne, koľko letákov ste mali dnes v poštovej schránke. A koľko billboardov na vás vyskočilo popri ceste domov? To je prvým z dôkazov, že i v offline to stále žije.

Aké výhody vám offline reklama prináša a ktoré jej formy dokážu osloviť vašich potenciálnych zákazníkov?

 

Citylight, billboard a ostatné formy offline reklamy, ktoré fungujú

Aby bola offline reklama skutočne efektívna, musí spĺňať tri základné predpoklady.

  • dizajn, ktorý upúta a osloví
  • kvalitnú tlač a vyhotovenie
  • vhodnú distribúciu alebo umiestnenie

Návrh reklamy je prvým krokom, ktorý by ste nemali podceniť. Okrem toho, že by mal byť pútavý, vo väčších spoločnostiach alebo firmách musí reflektovať s firemnou identitou a byť v súlade s dizajn manuálom. Ak vás zaujíma viac, začítajte sa do článku na našom blogu, v ktorom sme o firemnej identite písali nedávno. O tom, či váš billboard alebo plagát zaujme, rozhoduje to, aký typ písma zvolíte, ako skombinujete farby, či použijete kvalitné obrázky a napokon aj to, aké posolstvo reklama nesie.

Či už zveríte návrh reklamy profesionálom, alebo ho vyriešite vo vlastnej réžii, druhým, nemenej dôležitým krokom, je jeho realizácia. V prípade veľkoformátovej reklamy ide najčastejšie o veľkoplošnú tlač. Podľa toho, aké bude využitie alebo umiestnenie reklamy, si vyberiete technológiu tlače vhodnú do exteriéru alebo interiéru a materiál, ktorý je pre daný typ reklamy určený. Paleta možností, ktoré profesionálna veľkoformátová tlač ponúka, je naozaj široká.

Posledný rozhodujúci faktor pre úspech offline reklamy je to, kde ju umiestnite. V prvom rade je dôležité uvedomiť, si, kde je najväčší pohyb zákazníkov, ktorých chcete osloviť. Mladí ľudia si najpravdepodobnejšie všimnú dobre osvetlený citylight s nápaditou reklamou v nočných uliciach mesta, starších zaujme leták s nápadom, ktorý im doručíte priamo do ich poštovej schránky.

citylight v noci

Aké najpoužívanejšie formy offline reklamy môžete na propagáciu svojej značky, produktu alebo služby využiť?

BILLBOARD

Na to, že billboardy lemujú naše cesty, sme si už zvykli všetci. Efektívne však dokážu upútať pozornosť aj v prípade, ak sú umiestnené na budovách, plotoch či ohradách rozsiahlych športovísk. Práve billboard, je nástroj offline reklamy, pri ktorom je potrebné vsadiť na skvelú kreatívu a kvalitné vyhotovenie, ktoré odolá nárokom na podmienky umiestnenia.

CITYLIGHT

Citylighty sú presvedčivým pútačom v miestach, kde sa ľudia zdržiavajú nejakú chvíľu. Práve zastávky hromadnej dopravy, čakárne či oddychové zóny v obchodných centrách dokážu znásobiť zásah tejto offline reklamy a vyťažiť z nej maximum. Doplnené o svetelné efekty dokážu osloviť vašich potenciálnych zákazníkov 24 hodín 7 dní v týždni.

LETÁK

Leták alebo flyer je stálicou medzi možnosťami, ako predať informáciu širokému záberu ľudí. Ak vyberiete vhodný spôsob, ako ho distribuovať k tým, ktorí by sa mohli stať práve vašimi zákazníkmi, zvýšite svoje možnosti na úspech v značnej miere. Aj v tomto prípade zohráva veľkú rolu kvalitná tlač a nápad, ako svoj produkt alebo službu čo najlepšie graficky spropagovať.

PLAGÁT

Plagát je akoby starším bratom letáku. Vo väčších rozmeroch dokáže predať informácie o podujatí alebo zviditeľniť produkt či službu bez väčších nákladov na spôsob umiestnenia, ako je to napríklad v prípade citylightu. Ak sa rozhodnete využiť túto overenú formu offline reklamy na dlhodobejšiu propagáciu, stavte na materiál, ktorý odoláva podmienkam v exteriéri a zabezpečí dostatočnú životnosť. Príkladom je vodeodolný posterový papier alebo unikátna samolepiaca fólia bez lepidla.

 

Výhody offline reklamy, na ktoré netreba zabúdať

Možno práve premýšľate, či v dnešnej dobe, keď sa kamenné predajne menia na e-shopy, má vôbec offline reklama význam. Je pravdou, že veľká časť podnikania sa presúva tam, kde sú zákazníci a teda na internet. Netreba však zabúdať na to, že ľudia z ulíc a obchodných centier len tak nezmiznú. Práve tak, ako sa nevyparia autá z diaľnice.

outdoor reklama v meste

Ak chcete využiť účinnú propagáciu tam, kde sú vaši potenciálni zákazníci, je offline reklama, za splnenia vyššie uvedených predpokladov, stále efektívny nástrojom, ako ich osloviť. Prečo?

  • účinne podporuje budovanie značky alebo povedomia o produkte/službe
  • na rozdiel od online kampaní je “zapnutá” nonstop, nielen vtedy, keď zaplatíte
  • náklady na offline reklamu sú jednorázové a prehľadné (ak je prenájom účtovaný jednorazovo)
  • náklady na propagáciu sa nezvyšujú počas umiestnenia reklamy
  • má síce nemerateľný, no väčší zásah
  • je zapamätateľnejšia, než online bannery
  • je skvelým doplnkom online reklamy a nástrojom omnichannel marketingu
  • je dostupná pre každého, stačí navštíviť copycentrum alebo si objednať veľkoplošnú tlač online

Offline reklama skutočne nepatrí do zabudnutia. Dôkazom je aj zapojenie umelej inteligencie a inovácií, ako napríklad biometria tváre, ktoré sa čoraz úspešnejšie implementujú práve do bannerov či billboardov. Pomocou nich je zacielenie omnoho adresnejšie a vzniká aj cenná spätná väzba, pomocou ktorej je možné offline reklamu vyhodnotiť.

Presvedčili vás výhody tradičnej offline reklamy a radi by ste spropagovali svoju spoločnosť, produkt alebo službu? Obráťte sa na nás, v Printstudiu vám radi s velkoformátovou tlačou v profesionálnej kvalite pomôžeme.

Zaujíma ma ponuka veľkoplošnej tlače




Diskusia 0

Pridať komentár

Pre pridanie komentáru je potrebné sa Prihlásiť alebo Zaregistrovať

Žiadne komentáre