Autentická aj rozmanitá: Spoznajte 5 najväčších výhod offline reklamy
.
16.10.2023      Čas čítania: 6 min.

Autentická aj rozmanitá: Spoznajte 5 najväčších výhod offline reklamy


Hoci dnes mnohé firmy považujú za jeden z najmocnejších marketingových nástrojov online reklamu, stále platí, že aj offline reklama má svoje výhodySchválne, koľko letákov ste mali dnes v poštovej schránke. A koľko billboardov na vás vyskočilo popri ceste domov? To je prvým z dôkazov, že i v offline to stále žije.

Aké výhody vám offline reklama prináša a ktoré jej formy dokážu osloviť vašich potenciálnych zákazníkov?

letáky v poštových schránkach

Výhody offline reklamy, vďaka ktorým budete o krok pred konkurenciou

I keď platí, že online reklama má množstvo merateľných nástrojov a dokáže cieliť na presne vybrané publikum (podľa pohlavia, záujmov, veku, atď.), klasické printové riešenia sa internetu dosiaľ vytlačiť nepodarilo. A to je prvým z dôkazov, prečo by ste na výhody offline reklamy nemali zabúdať ani v prípade, ak hľadáte účinné nástroje na propagáciu. Prečo?

1. Offline reklama je autentická a dôveryhodná

Dnes už nie je tajomstvom, že marketingoví online mágovia dokážu zobraziť používateľovi reklamu na presne také produkty, o ktoré by mohol mať pravdepodobne záujem. Ak patrí do cieľovej skupiny, prípadne si už vyhľadával informácie súvisiace s produktom alebo službou, vyhne sa reklamnej naháňačke len sotva. V e-mailoch, na sociálnych sieťach, svojich obľúbených weboch či dokonca v aplikáciách.

Ľudia to však často vnímajú negatívne a akúkoľvek informáciu v online svete podozrievajú ako pokus o nalákanie na webové stránky, ktorých cieľom je jediné – predaj či iná konverzia (vyplnenie formulára a podobne). Výhodou offline reklamy je, že je dôveryhodnejšia. Ak vám v predajni podajú leták s novou kolekciou, vy osobne sa môžete rozhodnúť, ako s ním naložíte. Jeho autentickosť podporí už len fakt, že ste ho dostali na mieste, kde ste osobne boli a prejavili ste o produkty záujem.

Výhodou offline reklamy je, že je dôveryhodnejšia. Ak vám v predajni podajú leták s novou kolekciou, vy osobne sa môžete rozhodnúť, ako s ním naložíte. Jeho autentickosť podporí už len fakt, že ste ho dostali na mieste, kde ste osobne boli a prejavili ste o produkty záujem.

2. Široký zásah u tých, ktorí internet používajú minimálne

Hovoríme najmä o generácii starších ľudí. Napokon, aj tí predsa nakupujú kozmetiku, potraviny, oblečenie, trávia voľný čas na podujatiach a starajú sa o svoje zdravie. Výhodu offline reklamy je, že sa im môže prihovoriť bez toho, aby mali založené konto na Facebooku alebo sledovali videá na Youtube. Aby bola reklama adresná, stačí nájsť vhodné miesto, kam by ste banner či citylight umiestnili (napríklad zastávka autobusu v prípade plagátu s podujatím) a pozornosť všetkých okoloidúcich je vaša. V prípade starej školy, ale aj ostrieľaných biznismanov, platí napokon ešte jeden dôležitý poznatok. A tým je hmatateľný rozmer offline reklamy. Napokon, aj správne podanie vizitky dokáže zanechať lepší a pamätnejší dojem, než najpútavejšia online reklama.

V prípade starej školy, ale aj ostrieľaných biznismanov, platí napokon ešte jeden dôležitý poznatok. A tým je hmatateľný rozmer offline reklamy. Napokon, aj správne podanie vizitky dokáže zanechať lepší a pamätnejší dojem, než najpútavejšia online reklama.

NÁŠ TIP: O tom, ako môže nesprávne podanie vizitky dojem u potenciálneho obchodného partnera pokaziť, sme písali v článku v našom blogu.

3. Dlhodobé budovanie brandu

Zvyšovanie povedomia o značke alebo produkte sa len sťažka zaobíde bez kvalitnej offline reklamy. Kým internetovú reklamu dokážeme vypnúť a zapnúť podľa potreby, v prípade tej klasickej, printovej, platí, že má presah aj v momente, ak už práve nie je na očiach. Vďaka tomu si ľudia ľahšie zapamätajú chlapca s bodkovanou šálkou na plagátoch a krabiciach s kakaovým nápojom, než by sa na nich usmieval na online reklamnom banneri na stránke, ktorú možno už nenavštívia.

Budovanie brandu je dlhodobá záležitosť. A v tomto prípade platí, že byť na očiach je efektívnejšie vďaka nástrojom offline reklamy (plagáty, bannery, billboardy a podobne).

billboard v hale na letisku

4. Zaujímavý dizajn, rozmanité tvary a techniky

Výhodou offline reklamy je celkom určite i rozsah, akým sa môže k širokému, ale i celkom konkrétnemu publiku prihovárať. Predstavte si tú škálu možností, akou pomocou tlačovín zaujať. Minimálne veľkoplošná tlač dnes zahŕňa pútače typu billboard, veľkoformátový banner, samolepiaca fólia, roll-up bannery, potlač do citylightu a podobne.

NÁŠ TIP: O tom, ako vám s reklamou a propagáciou efektívne pomôže citylight, sme písali v článku Citylight: Netradičná reklama, ktorá zaručene funguje.

Stačí si vybrať vhodný spôsob podľa toho, či bude reklama umiestnená v exteriéri alebo interiéri a taktiež rozmer v rámci možností, ktorý skutočne upúta. Na tom, aby bola offline reklama úspešná, zohráva veľkú rolu aj samotný obsah – úderný slogan, stručné a vecné informácie a pútavý grafický dizajn. Zaujímavým prvkom v prípade menších reklamných tlačovín (plagáty, letáky a pod.) je napríklad parciálny lak. Vizitky, ktoré taktiež slúžia ako forma prezentácie, ozvláštnia zaujímavé výrezy či netradičná potlač bielou farbou.

NÁŠ TIP: Vytvorte si pomocou našich tipov vizitky, ktoré rozhodne neskončia u vašich obchodných partnerov či klientov v smetnom koši.

5. Výhoda offline reklamy, ktorá stále pretrváva

Je ňou práve trvácnosť. Napokon, ako sami vidíte, ani po uplynulých rokoch, kedy online zažil skutočný boom, nepotlačil offline reklamu do úzadia. Platí totiž, že ten najväčší efekt dosiahnete, ak skombinujete obe formy dohromady. Mnohé kanály na internetovú propagáciu totiž čelia veľkej vlne nedôvery. Príkladom sú výsledky vyhľadávania, kde sa na prvých miestach umiestnené reklamné (zaplatené) priečky nedočkajú toľkým konverziám, než tie neplatené (organické). Druhým významným faktorom je, že veľké množstvo používateľov opúšťa sociálne siete, prípadne v rámci vyplnenia profilu uvádza nepravdivé informácie. Cielená platená reklama tak nie je až tak adresná, ako predpokladáte, a ľudia sa stávajú voči reklamným zdeleniam na internete imúnni.

Premýšľate práve nad novou reklamnou kampaňou vašej spoločnosti alebo sa rozhliadate po možnostiach propagácie, ktorá bude skutočne efektívna? V tom prípade veríme, že vás tieto argumenty presvedčili, že aj offline reklama má svoje výhody, na ktoré netreba zabúdať. Pri jej realizácii vám v Printstudiu radi podáme pomocnú ruku. Od pečiatky, až po kompletný polep výkladu.

outdoor reklama v meste

Citylight, billboard a ostatné formy offline reklamy, ktoré fungujú

Aby bola offline reklama skutočne efektívna, musí spĺňať tri základné predpoklady.

  • dizajn, ktorý upúta a osloví
  • kvalitnú tlač a vyhotovenie
  • vhodnú distribúciu alebo umiestnenie

Návrh reklamy je prvým krokom, ktorý by ste nemali podceniť. Okrem toho, že by mal byť pútavý, vo väčších spoločnostiach alebo firmách musí reflektovať s firemnou identitou a byť v súlade s dizajn manuálom. Ak vás zaujíma viac, začítajte sa do článku na našom blogu, v ktorom sme o firemnej identite písali nedávno. O tom, či váš billboard alebo plagát zaujme, rozhoduje to, aký typ písma zvolíte, ako skombinujete farby, či použijete kvalitné obrázky a napokon aj to, aké posolstvo reklama nesie.

Či už zveríte návrh reklamy profesionálom, alebo ho vyriešite vo vlastnej réžii, druhým, nemenej dôležitým krokom, je jeho realizácia. V prípade veľkoformátovej reklamy ide najčastejšie o veľkoplošnú tlač. Podľa toho, aké bude využitie alebo umiestnenie reklamy, si vyberiete technológiu tlače vhodnú do exteriéru alebo interiéru a materiál, ktorý je pre daný typ reklamy určený. Paleta možností, ktoré profesionálna veľkoformátová tlač ponúka, je naozaj široká.

Posledný rozhodujúci faktor pre úspech offline reklamy je to, kde ju umiestnite. V prvom rade je dôležité uvedomiť, si, kde je najväčší pohyb zákazníkov, ktorých chcete osloviť. Mladí ľudia si najpravdepodobnejšie všimnú dobre osvetlený citylight s nápaditou reklamou v nočných uliciach mesta, starších zaujme leták s nápadom, ktorý im doručíte priamo do ich poštovej schránky.

Možnosti offline reklamy

Aké najpoužívanejšie formy offline reklamy môžete na propagáciu svojej značky, produktu alebo služby využiť?

BILLBOARD

Na to, že billboardy lemujú naše cesty, sme si už zvykli všetci. Efektívne však dokážu upútať pozornosť aj v prípade, ak sú umiestnené na budovách, plotoch či ohradách rozsiahlych športovísk. Práve billboard, je nástroj offline reklamy, pri ktorom je potrebné vsadiť na skvelú kreatívu a kvalitné vyhotovenie, ktoré odolá nárokom na podmienky umiestnenia.

CITYLIGHT

Citylighty sú presvedčivým pútačom v miestach, kde sa ľudia zdržiavajú nejakú chvíľu. Práve zastávky hromadnej dopravy, čakárne či oddychové zóny v obchodných centrách dokážu znásobiť zásah tejto offline reklamy a vyťažiť z nej maximum. Doplnené o svetelné efekty dokážu osloviť vašich potenciálnych zákazníkov 24 hodín 7 dní v týždni.

citylight v noci

LETÁK

Leták alebo flyer je stálicou medzi možnosťami, ako predať informáciu širokému záberu ľudí. Ak vyberiete vhodný spôsob, ako ho distribuovať k tým, ktorí by sa mohli stať práve vašimi zákazníkmi, zvýšite svoje možnosti na úspech v značnej miere. Aj v tomto prípade zohráva veľkú rolu kvalitná tlač a nápad, ako svoj produkt alebo službu čo najlepšie graficky spropagovať.

PLAGÁT

Plagát je akoby starším bratom letáku. Vo väčších rozmeroch dokáže predať informácie o podujatí alebo zviditeľniť produkt či službu bez väčších nákladov na spôsob umiestnenia, ako je to napríklad v prípade citylightu. Ak sa rozhodnete využiť túto overenú formu offline reklamy na dlhodobejšiu propagáciu, stavte na materiál, ktorý odoláva podmienkam v exteriéri a zabezpečí dostatočnú životnosť. Príkladom je vodeodolný posterový papier alebo unikátna samolepiaca fólia bez lepidla.

Zvážte aj vy offline reklamu

Offline reklama skutočne nepatrí do zabudnutia. Dôkazom je aj zapojenie umelej inteligencie a inovácií, ako napríklad biometria tváre, ktoré sa čoraz úspešnejšie implementujú práve do bannerov či billboardov. Pomocou nich je zacielenie omnoho adresnejšie a vzniká aj cenná spätná väzba, pomocou ktorej je možné offline reklamu vyhodnotiť.

Presvedčili vás výhody tradičnej offline reklamy a radi by ste spropagovali svoju spoločnosť, produkt alebo službu? Obráťte sa na nás, v Printstudiu vám radi s velkoformátovou tlačou v profesionálnej kvalite pomôžeme.

Zobraziť ponuku reklamnej tlače




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.