.
30.04.2021      Čas čítania: 3 min.

Dizajn nie je všetko. Nepokazte si dojem zlým odovzdaním vizitky


Vizitka je zväčša jedným z prvých identifikátorov, ktoré obdržíme pri nástupe do nového zamestnania. Bez nej sa nezaobídu ani podnikatelia či predstavitelia štátnych orgánov, úradov a vlastne ktokoľvek, kto v rámci svojho pôsobenia (či už pracovného alebo súkromného) odovzdáva svoje kontaktné údaje inej osobe.

pracovné stretnutie a výmena vizitky

 

Možno ste však netušili, že okrem dizajnu vizitky, je dôležitý i spôsob, akým ju druhej strane podáte a naopak, ako prijmete podanú vizitku vy. Prečítajte si niekoľko pravidiel a zásad, vďaka ktorým si neprivoláte nečakané faux pas.

 

Kedy sa bez vizitky nezaobídete? Okrem predstavenia sa môžete zanechať odkaz alebo poďakovať

V našich zemepisných šírkach slúži vizitka najmä pri obchodnom styku ako nositeľ kontaktných informácií. I napriek nástupu modernej doby, kedy sa veľa printových prostriedkov mení na digitálne, si stále zachováva svoje významné postavenie. Kedy sa najčastejšie ocitnete v situácii, v ktorej vám vizitka príde vhod?

  • pri obchodnom stretnutí
  • pri predstavovaní sa
  • pri ohlásení svojho príchodu na recepcii
  • v súkromnom styku, ak často na seba zanechávate kontakt

Menej často sa stáva, že vizitky použijete aj o niečo netradičnejšie. Napríklad pri zanechaní odkazu. V tomto prípade platí, že v dnešnej dobe skôr využívame moderné komunikačné kanály, ako krátka SMS správa či e-mail. Ak sa však nachádzate v situácii, kedy nemáte prístup k spomínaným prostriedkom, pokojne napíšte odkaz priamo na vizitku. Ideálne miesto poskytne druhá strana vizitky, ktorá ostáva práve z toho dôvodu nepotlačená, alebo ľavý dolný roh prednej strany vizitky.

 

vizitka v ruke muža

 

Nuž, a napokon môže vizitka skvele poslúžiť aj ako podpis. Ak posielate obchodným partnerom, významným klientom alebo verným zamestnancom napríklad darčeky pri príležitosti konca kalendárneho roka alebo sa im chcete poďakovať prostredníctvom upomienkového predmetu či darčekového koša, stačí priložiť vizitku. Ihneď budú vedieť, odkiaľ vietor fúka.

 

Urobte na obchodnom stretnutí dojem. Ako správne podať vizitku?

Aj pri výmene vizitiek existujú pravidlá, ktoré by ste mali dodržiavať. Ľahko sa totiž môže stať, že by ste mohli svojho potenciálneho obchodného partnera uraziť. Napríklad tým, že by ste jeho vizitke nevenovali prílišnú pozornosť. Začnime však po poriadku…

Kto komu podáva vizitku ako prvý? Platí pravidlo, že v pracovnej hierarchii je to nadriadený pracovník, prípadne zamestnávateľ, kto svoju vizitku podáva nižšie postavenému zamestnancovi. V prípade, ak sa stretnú obchodní partneri na rovnakej úrovni (podobná pozícia, ako napríklad konatelia, CEO, manažéri), vymenia si svoje vizitky zároveň. Ak sa dostanete do situácie, kde ste prizvaný ako hosť, platí, že by ste mali vizitku obdržať ako prvý práve vy.

Napokon nie je jedno ani to, ako vizitku podáte. Informácie, ktoré sú uvedené na prednej strane by mali smerovať nahor, teda tak, aby prijímateľ nemusel vizitku otáčať. Svoju rolu to zohráva v prípade, ak náhodou prepočuje vaše meno alebo sa ťažšie vyslovuje. Ak nasleduje po výmene vizitiek rokovanie, platí podobné pravidlo. Vizitka by mala ostať položená na stole tak, aby ste kedykoľvek mohli nahliadnuť na údaje na nej a nedostať sa do situácie, že si nespomeniete na meno osoby, ktorá sa vám len pred chvíľou predstavila.

Nemenej dôležité je venovať vizitke náležitú pozornosť. Hodiť ju na stôl, bez povšimnutia vsunúť do vrecka alebo do vizitkára môže pôsobiť ako pohŕdanie. Preto sa patrí aspoň v rýchlosti na ňu nahliadnuť a v prípade, ak vás na nej niečo osloví, pokojne pridať i komentár v pozitívnom duchu.

 

prázdne vizitky

 

Aby bola vizitka vašou skutočnou vizitkou, nezabúdajte na jej vzhľad a vždy aktuálne údaje

Slovo vizitka sa často používa ako pomenovanie pre dojem, ktorý urobíte. Aby tá vaša urobila čo najlepší, venujte vždy pred stretnutím krátku chvíľu jej kontrole.

Vyradiť by ste mali vizitky, ktoré sú poškodené alebo pokrčené. Taktiež tie, na ktorých nie sú aktuálne údaje. Dopisovať informácie alebo škrtať čísla či adresy skutočne nepôsobí profesionálnym dojmom. Nechať si vyrobiť vizitky dnes nie je zdĺhavá procedúra. Zvládnete aj online, z pohodlia svojho domova.

Prišli ste práve na to, že potrebujete aktualizovať údaje? Alebo práve štartujete nový projekt, prípadne rozbiehate podnikanie? Inšpiráciu na vizitky, ktoré nekončia v koši ani po skončení rokovania či stretnutia, nájdete na našom blogu v nedávnom článku. Dobrá rada nad zlato každopádne znie – zvoľte si na výrobu a tlač vizitiek profesionálne copycentrum. Máte tak záruku, že sa aj vďaka kvalitnej tlači a spracovaniu neocitnete v situácii, kedy by ste sa museli za svoju vizitku hanbiť.

Potrebujem vizitky




Diskusia 0

Pridať komentár

Pre pridanie komentáru je potrebné sa Prihlásiť alebo Zaregistrovať

Žiadne komentáre