.
15.05.2021      Čas čítania: 2 min.

Citylight: Netradičná reklama, ktorá zaručene funguje


Citylight je nástroj exteriérovej a interiérovej reklamy, ktorý na osvetlenom paneli púta pozornosť nielen počas dňa, ale i v noci.

Stačí zaujímavá grafika a vhodné miesto, a vaša reklama zaručene padne na úrodnú pôdu. Aké sú ďalšie výhody tohto reklamného pútača a aké parametre by mal mať veľkoformátový výtlačok do citylight-u?

 

dievča v meste pri citylighte

 

Porazte reklamnú slepotu s citylight-om, je neprehliadnuteľný 24 hodín denne

V poslednom čase sa stretávame s pojmom bannerová slepota. Čo to znamená? Ľudia sa stávajú skutočne čoraz imúnnejší voči klasickým formám reklamy, akou sú napríklad billboardy popri cestách.

Alternatívu dnes prinášajú rôzne iné formy veľkoplošných pútačov, ktoré vďaka vhodnému umiestneniu jednoducho nemožno ignorovať. Napokon, ak nejakú tú chvíľu stojíte na zastávke autobusu, je takmer isté, že vám oči zablúdia na reklamný citylight po vašom boku.

Aké sú ďalšie dôvody, pre ktoré sa stáva čoraz obľúbenejšou formou outdoorovej reklamy?

 

VÝHODY CITYLIGHT-U

  • vysoký dosah na okoloidúcich
  • pútavý prvok vďaka podsvieteniu
  • viditeľnosť vo dne i v noci
  • väčšie možnosti kreatívy v kombináciami s rôznymi predmetmi
  • možnosť využiť ho ako kombináciu s inými veľkoformátovými reklamami (napríklad s polepmi na spomínaných zastávkach)
  • dokáže osloviť veľkú masu, ale v prípade výberu správneho miesta i veľmi úzku cieľovú skupinu

 

Aké parametre by mal citylight spĺňať, aby splnil svoj účel?

Jednou vecou je dobrá kreatíva a pútavá grafika, ktorá zaujme a vryje sa do pamäti okoloidúceho. Tou druhou, a nemenej dôležitou, je samotná realizácia citylight-u. Ten pozostáva z konštrukcie – panelu s podsvietením a veľkoformátového výtlačku, ktorý sa do panelu osádza.

V profesionálnom copycentre vedia, že do reklamných citylightov patrí papier s určitými nárokmi na štruktúru. Keďže bude umiestnený v podsvietenom pútači, je veľmi dôležité, aby tlačové médium dostatočne dobre prepúšťalo svetlo. Len tak môže grafika vyniknúť podľa predstáv. Viac o materiáloch na veľkoformátovú tlač si môžete prečítať na našom blogu v článku, kde jednotlivé materiály a ich použitie v reklamách približujeme bližšie.

Avšak skôr, než požadovanú kreatívu pretavíte do realizácie, vašu pozornosť by nemal minúť už vo fáze návrhu. Základom je potrebná veľkosť. Tá sa môže mierne líšiť podľa konkrétneho citylight-u. Štandardný rozmer je však 1185 x 1750 milimetrov.

 

veľkoformátová tlač

 

Šikovný grafik však vie, že nesmie zabudnúť na spadávku v šírke minimálne 5-10 milimetrov a taktiež si vopred zistiť, či sú potlačiteľná a viditeľná plocha identické. Nesmiete totiž zabúdať na fakt, že má citylight aj okraj, ktorý môže pri zle zvolenej veľkosti potlačenej plochy zakrývať dôležité informácie na výtlačku. Ak si nie ste istí, zachráni vás bezpečnostná zóna po okrajoch. Neumiestňujte do nej text alebo dôležité grafické prvky, ktoré by mali ostať za každú cenu viditeľné. Riešením je napríklad ponechať niekoľko centimetrov od okraja len podkladovú grafiku alebo pozadie.

Posledným krokom je samotný formát, v ktorom by ste mali podklady na citylight v copycentre odovzdať. Finálny podklad na tlač by mal byť uložený s koncovkou .jpg, prípadne .psd alebo .tiff. Kľúčovým faktorom je v tejto chvíli najmä rozlíšenie. To by malo byť ideálne v hodnote 300 dpi, minimálne však v hodnote 100 dpi.

Hľadáte práve možnosť, kam a akým spôsobom umiestniť svoju exteriérovú reklamu? Ak ste dosiaľ nevyskúšali všetky výhody citylight-u na vlastnej koži, nastal ten správny čas. Radi vám s jeho vytlačením, ale i kreatívou v Printstudiu pomôžeme.

Chcem vytlačiť citylight




Diskusia 0

Pridať komentár

Pre pridanie komentáru je potrebné sa Prihlásiť alebo Zaregistrovať

Žiadne komentáre