Ako si navrhnúť vlastný roll-up banner? Poradíme vám | Blog
.
15.09.2021      Čas čítania: 4 min.

Ako si navrhnúť vlastný roll-up banner? Poradíme vám


Roll-up banner je univerzálny prezentačný systém, ktorý môžete využiť na propagáciu či edukáciu v podmienkach exteriéru i interiéru. Okrem toho, že je ľahko prenosný, skladá sa z dvoch častí. Ľahkého a jednoducho zostaviteľného stojana a média s grafikou, ktorú do reality prenesie potlač roll up-bannerov.

Zaujíma vás o tomto systéme viac? Prečítajte si, kde všade ho môžete využiť, aké typy máte na výber a napokon i to, ako roll-up banner navrhnúť.

dva roll up bannery

 

Efektívny nástroj offline reklamy – výhody roll-up bannerov a ich druhy

Roll-up bannery na nás vyskakujú v obchodných centrách, na výstaviskách, veľtrhoch, ale i pred klasickými kamennými predajňami či vo vzdelávacích inštitúciách. Dôvodov je hneď niekoľko:

Výhody roll-up bannera

  • je ekonomicky dostupný
  • je variabilný (potlačený materiál je možné kedykoľvek nahradiť novým)
  • je prenosný
  • dá sa zložiť či rozložiť za niekoľko minút
  • disponuje štedrou reklamnou plochou
  • je možné umiestniť ho do interiéru aj exteriéru
  • je nenáročný na údržbu
  • je odolný (v prípade kvalitnej potlače)

 

Aké typy roll-up bannerov si možno vybrať?

Základným parametrom pre výber roll-up bannerov je veľkosť, ktorú konštrukcia potlačeného materiálu ponúka. Najčastejšie sa stretávame s rozmermi 80x200 cm, 85x200 cm alebo 100x200 cm. Natrafiť však môžete aj na menej tradičné stolové či mini roll-up bannery. Konštrukciu (zväčša z ľahkého a odolného hliníka) dopĺňa oporná tyč, ktorá zabezpečí, aby sa roll-up vzpriamene vynímal na určenom mieste.

Ďalším parametrom je prostredie, kde chcete roll-up použiť. V prípade interiéru ide často o jednoduchšie roll-up konštrukcie, no ak chcete banner používať častejšie, poobzerajte sa skôr po stabilnejších konštrukciách. V prípade exteriéru nezabúdajte na fakt, že základom dlhej životnosti vášho bannera nie je len konštrukcia s vysokou stabilitou, ale taktiež kvalitná potlač na vhodný materiál.

 

Potlač roll-up bannerov. Stavte na kvalitnú veľkoformátovú tlač

Aby vám roll-up vydržal čo najdlhšie, a zároveň odolal mechanickým i prípadným poveternostným vplyvom, ktoré naň budú pôsobiť, je práve potlač roll-up banneru to, čo by ste nemali podceniť. Nielen tlačiareň a farby, ale najmä materiál, ktorý si zvolíte, ovplyvní životnosť bannera.

Najčastejšie sa na potlač roll-up bannerov používa polypropylénový film (PP film) s matným povrchom. Kvalitný materiál v dostatočnej hrúbke zabezpečí, že sa plachta banneru nebude na bokoch vlniť ani v prípade častejšieho používania alebo v dôsledku poveternostných vplyvov. Vo variante s bielou polopriepustnou vrstvou sú roll-up bannery vhodné prevažne do interiéru. V prípade, ak sa rozhodnete pre variant so zadnou šedou nepriepustnou vrstvou, máte tak zaručené, že cez plachtu roll-up bannera nebude presvitať slnečné svetlo a nebude výsledný dojem z grafiky ovplyvňovať nežiaduci tieň (napríklad opornej tyče bannera). Viac o tlači roll-up bannerov sa dočítate v článku na našom blogu.

 

Ako navrhnúť a vytvoriť grafiku pre roll-up banner?

Na vytvorenie grafických podkladov pre roll-up banner sú, samozrejme, najideálnejšie programy, ktoré sú na tvorbu printovej grafiky určené. Príkladom je známy Adobe Photoshop, vektorový Corel Draw alebo iné grafické programy.

Ak však zrovna tieto k dispozícii nemáte, prípadne s nimi neviete pracovať, alternatívou sú dostupné online editory, v ktorých si roll-up banner môžete navrhnúť. Príkladom sú editory Canva alebo BeFunky, ktoré aj vo svojej free verzii (bez poplatkov) ponúkajú širokú škálu nástrojov a nastavení pre tvorbu grafiky. Dokonca tak intuitívnu, že sa nemusíte obávať ani v prípade, ak pixelom a rozostreniu až tak veľmi nerozumiete. Čo všetko by mal finálny návrh spĺňať?

 

Požiadavky na grafické podklady roll-up bannera

V prvom rade je potrebné dodržať rozmer, ktorý by mal výtlačok do roll-up bannera mať. Odvíja sa, samozrejme, od konštrukcie. Pri tvorbe grafiky však nezabudnite na fakt, že časť plachty bannera bude zasunutá do samotnej konštrukcie. Preto okrem 3 mm spadávky (grafický presah, ktorý bude odstránený pri orezávaní bannera), odporúčame navrhnúť dizajn s presahom 5 centimetrov z hornej i spodnej časti. Pokojne to môže byť, podobne ako práve u spadávky, farebný podklad grafiky (podkladového obrázka). Majte však na pamäti, že túto časť nebude vidno.

Najvhodnejším formátom, v akom je by sa mali grafické podklady odosielať, prípadne odovzdať do tlače, je PDF v mierke 1:1 a vo farebnom režime CMYK. Alternatívou je JPG alebo TIFF, kde odporúčame podklady s rozlíšením 300 dpi. Dobrou radou na záver je, že ak sa rozhodnete použiť vektorový grafický program, nezabudnite uložiť všetky textové časti do kriviek, aby ste v momente, keď sa roll-up banner vytlačí, nezostali prekvapení, čo ste to vlastne napísali.

grafička za monitorom

 

Niekoľko overených tipov pre tvorbu grafiky na roll-up banner

Skôr, než sa do vytvorenia grafiky pustíte, overte si, že máte všetky potrebné podklady. Príkladom je logo v krivkách alebo v požadovanej veľkosti a potrebné grafické prvky v súlade s dizajn manuálom (ak je vytvorený a dostupný). Bez presných rozmerov roll-up bannera sa celkom určite nepohnete, preto by vás mala zaujímať jeho veľkosť.

Ak sa rozhodnete poobzerať sa po nejakom obrázku z internetu, rešpektujte autorské práva (dnes vás už aj v našich končinách ľahko dobehne pokuta za nelegálne použitie obrázka). Riešenie ponúkajú fotobanky, kde nájdete množstvo voľne dostupných fotografií a grafík. Alebo si môžete právo použiť obrázok podľa definovaných podmienok za prijateľné ceny zakúpiť.

Pútavý a neprehliadnuteľný roll-up vytvoríte, ak:

1. Použijete sýte a navzájom okulahodiace farby či odtiene. Pomôže vám napríklad skvelý nástroj Material Design Palette, kde si reálne viete otestovať kombinácie farieb.

2. Dodržíte postupnosť umiestnenia prvkov od vrchu smerom nadol (od najdôležitejších po menej dôležité), pretože práve týmto smerom ľudia najčastejšie informácie na roll-up banneroch čítajú.

3. Upútate grafikou a nápisom či textom, ktorý okoloidúcich osloví (krátky, provokujúci, vtipný).

4. Zhrniete to najdôležitejšie, čo potrebujete odprezentovať.

5. Zanecháte na seba či svoju firmu kontakt, na ktorom sa ľudia môžu dozvedieť viac informácii.

 

Premýšľate nad tým, či bude práve roll-up banner tým správnym prezentačným systémom, ktorý potrebujete? Veríme, že sme vám v našom článku poskytli nielen tipy, ako ho môžete využiť, ale najmä cenné rady, ako pripraviť grafiku na potlač roll-up bannera. Ak hľadáte kvalitné riešenie, na ktoré sa môžete spoľahnúť, radi vám podáme pomocnú ruku nielen pri samotnej tlači, ale aj grafickom návrhu roll-up bannera.

Potrebujem vytlačiť roll-up banner




NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.